3 maal winst tijdens de Gallina Cup in Zwitserland !!!
geplaatst op 17 februari 2010

Zowel Jessica, Nouchka als Alicia (prestatie partij), hebben vandaag hun wedstrijd tijdens de Gallina Cup gewonnen. Meer informatie volgt morgen!

Van harte proficiat!

Hieronder een stukje geschreven door Jessica (een van de deelneemsters) over haar ervaringen in Zwitserland afgelopen weekeinde!

Vrijdagmiddag 12 februari 13.30 was het zover. We zaten klaar in het vliegtuig om op weg te gaan naar Basel, Zwitserland.
We zijn dan Arnold, Fkiri, Alicia, Nouschka en ik (Jessica). Vlucht ging voorspoedig en eenmaal aangekomen in Basel werden we opgehaald door de organisator van de wedstrijden. Super goed geregeld dus. Na een lekker kopje koffie en kennismaking met het Italiaanse team werden we naar ons 'hotel' gebracht. Waar we in het vliegtuig nog tegen elkaar zeiden dat we misschien wel lekker in bad konden gaan in de avond werd die gedachte snel verdrongen door de woorden die de meneer achter de balie bij het hotel uitsprak. Vier van ons konden op de gemengde kamer slapen en één van ons moest dan op de meidenkamer slapen. Uhm, en waar kunnen we het bad vinden.... We sliepen in een hostel, waar 8 bedden per kamer stonden.
Nadat we een bed hadden uitgezocht hebben we een uur kunnen rusten voordat we een korte training zouden hebben. Buiten dwarrelden sneeuwvlokjes naar beneden en het was ondertussen ook al donker geworden. Dus hadden Arnold en Fkiri in het hostel een ruimte gezocht waar we wat padswerk konden doen.  Alle drie waren we lekker scherp aan het werk met de heren. Gaf een lekker gevoel na een dagje reizen. Na de training hebben we gedoucht. Alhoewel de douche licht doorschijnende wanden had waardoor je de contouren van de buurman/vrouw kon zien, hadden we over de douche zelf niets te klagen.
Na het douchen zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje, in gezelschap van de trainer van het Italiaanse team en één van zijn pupillen. Na een half uurtje wandelen door de Baselse straten hebben we een restaurant gevonden waar ze voornamelijk Thais eten serveerden. Onder het geflirt van de Italiaanse trainer met de welwillende serveerster hebben we genoten van een heerlijke nasi schotel met kip. Met ons buikje vol terug naar het hostel wat, nu we gewend waren aan het idee, eigenlijk wel erg gezellig was.
Na een goede nachtrust was het eindelijk zover. Arnold had geregeld dat we opgehaald werden door een taxibusje. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij de lokatie waar de wedstrijden gehouden zouden worden. We waren er rond elf uur. De wedstrijden begonnen om half twee dus hadden we nog genoeg tijd om te wegen, een bezoekje aan de dokter te brengen en te ontbijten. Uiteraard na de weging pas. Weging ging goed, we waren allen op gewicht.
Vanaf de aankomst bij de hal was iedereen om zich heen aan het kijken. Wat zal haar gewicht zijn, hoe oud zal zij zijn, zal ik tegen haar moeten, of misschien wel tegen die andere... Zo ging het door totdat Arnold en Fkiri de matching hadden ontvangen.  Helaas was er voor Alicia geen echte wedstrijd, wel zou er een meisje aan het eind van de dag een sparring doen van 3x1 minuut. Zo lang duurt een wedstrijd over het algemeen ook voor Alicia aangezien ze nog een 'schoolgirl' is. Dus op zich uitdaging genoeg.
Als eerst was ik aan de beurt. Ik moest tegen een meisje uit Zurich. Op papier wel een aardig sterk meisje omdat ze van de 18 wedstrijden er 15 had gewonnen. Wel was zij ruim twee kilo lichter, dus daar was ik in het voordeel. De opdracht was om de eerste te zijn, dus haar niet in haar spel laten komen en altijd de aanval op te zoeken. Dat deed ik dan ook, wat niet echt de schoonheidsprijs verdiende, maar het was uiteindelijk wel effectief aangezien mijn arm de lucht in ging tijdens het uitspreken van de uitslag.
Toen was Nouchka aan de beurt. Zij moest tegen een dame waar we de avond tevoren al verhalen over hadden gehoord van de Italiaanse trainer en zijn pupil. Corti... wat op zijn Italiaans uitgesproken nog best imponerend klinkt, helemaal als het uitspreken van de naam gepaard gaat met gebaren van de trainer van sterretjes zien en bloedneuzen. Echter bleek Corti in de ring Nouchka toch niet zo te imponeren. Nouchka domineerde de wedstrijd vanaf het begin en kwam door met goede directe stoten. Wederom een mooie overwinning voor Nouchka!
Dan na een lange dag was Alicia aan de beurt. Alicia had het meisje al zien boksen eerder die dag. Zij verloor toen haar wedstrijd, maar ze liet wel zien dat het een pittige dame was. De eerste ronde draaide de tegenstandster veel door de ring, waardoor Alicia een beetje moest zoeken naar de juiste afstand. Maar dat duurde maar even. Alicia was erg goed op haar benen en haar aanvallen waren mooi explosief. Meerdere keren kwam een directe stoot goed door. Mocht er een uitslag geweest zijn dan zou ook hier de overwinning naar de boxing academy toe zijn gegaan. Een succesvolle dag dus!
Eenmaal terug in het hostel hebben we in onze gezellige woonkamer (die we moesten delen met een onderbroekenman en nog wat poolse arbeiders) een kopje thee gedronken en nog wat nagekletst. Nouchka moest ons verlaten omdat zij richting haar familie zou reizen die reeds begonnen waren aan hun wintersportvakantie.
De volgende dag was de terugreis. En helaas was ons geluk op. De vlucht was geannuleerd en we moesten met de bus naar Zurich om daar een vlucht te pakken. In plaats van 17.00 's middags kwamen we nu om 23.00 's avonds aan in Amsterdam. Op Schiphol zijn we nog wel verrast door een warm onthaal van onze familie en vrienden.
Al met al een zeer leerzaam weekend. We zijn teruggekeerd als team, met drie overwinningen, veel inspiratie en motivatie.
Bedankt Boxing Academy en Fkiri natuurlijk voor jullie goede zorgen.

Jessica Belder

Dank Jessica voor je input!